045 146 2096

30-päivää

Liian usein harjoittelemme yksipuolisesti ja vältämme liikkuvuusharjoittelua sekä myös kehonhuoltoa. Tilanne johtaa ennen pitkää jumituksiin, kolotuksiin ja lihasepätasapainoon. Liikkuvuusharjoittelu on tärkeää, sillä se ylläpitää toimintakykyämme ja liikkuvuus on kaiken liikkeen tärkein komponentti.

Myös liikkuvuutta täytyy harjoittaa ja ylläpitää, sillä se ei säily harjoittelematta. Sama pätee myös hyvään kuntoon. Vähempikin on parempi kuin ei mitään!

Projektin aikana suosin luonnollista liikettä jota tulee arkielämässä huomaamatta. Lisäksi tein noin kerran, kaksi viikossa spesifiä liikkuvuusharjoittelua kotona tai kuntosalilla.

Projekti kesti 30 päivää, koska pitkäkestoiset tulokset vaativat panostamista. Jo muutamalla ja jopa yhdellä harjoittelukerralla voi päästä alemman kuvan tulokseen, mutta säilyttääkseen liikkuvuuden sitä täytyy harjoittaa toistuvasti. Liikkuvuusharjoittelu ei suinkaan loppunut tähän, vaan jatkuu edelleen.

Komiksen vinkit tasapainoiseen kehoon:

  • Tee liikkuvuusharjoittelua osana / erillään treenistä
  • Suosi harjoittelussa monipuolisuutta
  • Huolla kehoasi
  • Kun huolehdit liikkuvuudesta ja kehonhuollosta nyt, vältyt ongelmilta myöhemmin!

Ota sinäkin liikkuvuusharjoittelu mukaan harjoitteluun!

Ps. tutustu myös kattaviin personal training -palveluihin. Myös Kalevalaisesta jäsenkorjauksesta voi löytyä apua juuri sinulle.